Thursday, April 15, 2010

E-Mail fm our AJK - Mahanim

Terlalu berat untuk menerimanya, tapi itulah ketentuan illahi, Allah lebih menyayangi .... mereka bukan sekadar jiran tetapi sahabat kita yg terapat .....
terlalu banyak suka duka yg kami kongsi bersama fairuz & pyan
tidak dinafikan ramai sahabat2 yg baik di ttgi ... tetapi fairuz adalah sahabat yg paling rapat dan istimewa pada saya. Terlalu banyak cerita suka duka yg kami kongsi bersama. Keserasian yg sukar utk diperolehi.
Berita kemalangan 10hb memang benar2 menghancur luluhkan hati kami ... inilah rutin kami bersama arwah & firuz ..
Jumaat atau sabtu malam adalah masa perjumpaan kami ... bayangkan kadang2 smpai 2 pagi.., makan bersama di mansuria, wahida, pelita, fatihah, abg leman ... kadang2 tengah malam "bang jom kuar ... gi makan ..." Selepas ini tiada lagi panggilan sebegini lagi..
semua program yg jw jayakan pasti fairuz merupakan antara tunggak utama saya .... beliaulah yg selalu menasihati saya sendainya saya hampir menyerah kalah dlm melaksanakan satu2 program kita..........mungkin umur kami tidak jauh beza memudahkan keserasian diantara kami ..beliaulah antara yg paling kuat membantu tenaga dlm setiap program ... Bayangkan ... adakah saya mampu utk melaksanakan progrm lagi tanpa beliau ..... saya tak cukup kuat untuk semua itu.... ikhlas saya kata .... untuk pandang dewan pun saya tak mampu kerana terlalu banyak kenangan bersama beliau & arwah ...
Siapa yg berada bersama kami .. sewaktu dewan di ceroboh oleh kitoi & geng ? dan sama2 berada dgn kami .. Pyan & fairuzlah. Kenangan tidur di kampung pyan & firuz (sentiasa menjd perbualan anak2 kami)
pasti kalian juga tahu !!! bagaimana mudah saya melupakan mereka...setiap detik ... saya teringatkan mereka ....dan setiap hari balik kerje saya akan melalui tmpt kemalangan yg meragut nyawa sahabat kita ...Allahuakbar !!! besar dugaan nie...bagaimana saya saksikan maisara mengigil ketakutan & trauma di icu, shahir ...dan kakak yg tak putus2 menghubungi saya ... "Cik anim abah mama macam mana? .. diorang cedera ke? bertubi2 panggilan dari kakak ... mengigil saya .... tak terluah utk dilafazkan ..hingga akhirnya persoalan tu kakak sendiri yg uraikan ... "abah dah tak de...." Ketika itu tuhan saja yg tahu hati & perasan saya. Bagaimana di saat pyan dikebumikan.. kakak, maisara & wan berpelukkan ... meratapi nasib mereka ..
Ya Allah sesungguhnya hamba mu terlalu kerdil dlm menghadapi semua ini... berikan hamba mu ini kekuatan Ya Allah ...
Mengapa kami tidak berpindah ?? dan sanggup berulang alik? salah satunya kerana sayang untuk meninggalkan mereka sahabat keluarga terapat dgn kami .... Arwah pernah kata "alah bukan jauh sangat ...lama2 biasalah tu.. sampai hati ke nak tinggalkan kami..
sekarang pyan dah tak de .....
Hanya doa yg mampu diberi utk fairuz agar terus dpt bersama anak2 mereka .. AMIN

No comments: